سنگسار

از اواسط خردادماه در وبلاگهای فارسی که به مسائل حقوقی و اجتماعی می‌پرداختند، زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال اجرای حکم سنگسار در مورد یک زن و مرد متهم در قزوین به راه افتاد. ابتدا این وب‌نوشته‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شد و به نظر می‌رسید معترضان به نظام در حال راه انداختن جنگ روانی و شایعه‌سازی هستند. اما هر روز بر حجم این نوشته‌ها افزوده می‌شد و جزئیات بیشتری از این حکم در اینترنت منتشر می‌شد. چند روز مانده به موعد اجرای حکم، خبر غیررسمی صدور دستور رئیس قوه قضاییه برای متوقف شدن حکم منتشر شد. هنوز هم برخی فکر می‌کردند این یک بازی سیاه است و انتشار این خبر فاز جدیدی از تخریب نظام است. چراکه سالها بود اجرای حکم سنگسار یا رجم در سیستم قضایی ایران ممنوع اعلام شده بود.

چند روز قبل خبر سنگسار یکی از متهمان در اینترنت منتشر شد و وب‌نویسان با شدت و حرارت زیادی در مقابل این اقدام موضع‌گیری کردند. اما هنوز امیدهایی مبنی بر شایعه بودن این خبر وجود داشت... تا اینکه سخنگوی قوه قضاییه با صراحت اجرای این حکم را تائید کرد و هیزم کافی برای برافروخته شدن موج عظیم وب‌نویسی فراهم شد. در چند روز گذشته حتی آنها هم که نسبت به مسائل حقوقی بی‌تفاوت بودند در نوشته‌های اینترنتی‌شان در مورد حکم سنگسار و تاثیر اجرای این حکم بر جامعه بسیار نوشته‌اند.

فهیمه خضرحیدری یکی از روزنامه‌نگاران فعال در حوزه زنان در وبلاگ شخصی‌اش در این مورد نوشت: هفته پیش بود که با چند نماینده زن مجلس درباره سنگسار و تغییر قوانیین حرف می‌زدم. می‌گفتند: ‌سنگسار که الان در کشور ما اجرا نمی‌شود.

گفتم: ‌بله اجرا نمی‌شود اما حکمش که صادر می‌شود و در قوانین که وجود دارد. پس باید فکری برای تغییر این قوانین بشود.

می‌گفتند: نخیر شما خیالتان راحت باشد تا وقتی که آقای شاهرودی هستند سنگساری اجرا نخواهد شد.

گفتم: حالا آمدیم یک روز آقای شاهرودی نبودند.آن وقت چی؟‌

‌می‌گفتند:‌‌ آن وقت هم ما هستیم و هم شما و باز هم سنگساری اجرا نخواهد شد!

حالا فقط چند روز از آن گفت گو گذشته و خبر آمده که جعفر کیانی، یکی از متهمان پرونده سنگسار در روستایی در اطراف تاکستان اعدام (سنگسار) شده .
نظرات 1 + ارسال نظر
رضا شنبه 23 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:20 ب.ظ http://emailiranian.persianblog.com

دوست عزیز ازمطالب استفاده کردیم
ایام خوشتان را تبریک می گویم برای گرفتن یادگاری به وبلاگ ما سر بزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما برسد و بازدیدکنندگان شما گوچه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند
به علت حجم بالای عکسهای آموزشی ما شما اول تمام صفحه های اینترنتی را ببندید و کمتر از 5 دقیقه صبر کنید تا وبلاگ ما لود شود خیلی خوشحال میشوم ازاین فرصت نهایت استفاده را ببرید
پیروز باشید به امید روزی که موضوع وبلاگهای من باعث ایجاد همکاری دو جانبه وبلاگهایمان شود
www.rezanaghizadeh.mg-blog.com
http://emailiranian.persianblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد