وضعیت اسفناک دانشگاههای ما

"از زندگی" عنوان وبلاگ یک خانم دکتر است که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تدریس می‌کند. وبلاگ شیرین احمدنیا، استاد بخش مطالعات زنان یکی از فعالترین وبلاگ‌های استادان دانشگاه‌های ایران است. احمدنیا یادداشتهای بسیار ساده، کوتاه و صمیمی‌ای از زندگی روزمره خود و اطرافیانش در این وبلاگ قرار می‌دهد. این استاد دانشگاه در یکی از یادداشتهایش به "وضعیت اسفناک دانشگاه‌های ما" اشاره کرده است. دکتر احمدنیا نوشته است: من از زمانی که به فضای دانشگاهی وارد شده‌ام بنا به تجربه‌ی خودم و همکارانم مرتب با شواهدی روبرو شده‌ام که در دسترسی افراد به موقعیت‌های بالاتر یا موقعیت‌های اجرایی و تصمیم‌گیری، روابط خاص بر ضوابط غلبه داشته، در ارزیابی‌های مرتبط با بررسی مدارک جهت ارتقا یا ترفیع یا تغییر وضعیت اساتید ملاحظات و صلاحدیدهای جانبدارانه اعمال شده است. دستیابی به موقعیت‌های کلیدی و تصمیم‌گیری در زمینه‌ی توزیع فرصت‌های تدریس، تحقیق، داوری، فرصت‌های مطالعاتی و... مبتنی بر اصل حمایتهای درون‌گروهی ویژه و نه الزاماً مبتنی بر صلاحیت‌های علمی و سوابق فعالیت‌های مرتبط و مفید افراد بوده است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد آنچه چندان مورد نظر نیست افزایش کیفیت تدریس، صحت داوری جلسات دفاع از پایان‌نامه‌ها، اصولی و روش‌مندبودن کارهای تحقیقاتی انجام شده، اصلاح شیوه و نوع ارتباط علمی و اخلاقی استاد و دانشجو، افزایش وجدان حرفه‌ای اساتید، ایجاد انگیزه برای رقابت سالم در میان اساتید برای تلاش بیشتر در جهت تولید علمی و کار با توجه به استانداردهای علمی در سطح بین‌المللی و... است! البته سخن تازه‌ای نگفتم! فقط کمی درد دل کردم آن هم سربسته! می‌دانم!

دکتر احمدنیا در بخش دیگری از وبلاگش، یک گزارش تصویری از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی قرار داده است. وبلاگ این استاد دانشگاه در آدرس http://www.ahmadnia.net قرار دارد.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
از زندگی جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:51 ب.ظ http://ahmadnia.net

سلام آقای روستا
از بابت این یادداشت تون متشکرم. در مورد محل خدمتم باید بگویم که من عضو گروه جامعه شناسی و نیز گروه کارشناسی ارشد مطالعات زنان هستم (نه بخش مطالعات زنان). با تشکر از لطف و توجه شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد