تعطیلی کافه روزنامه‌نگاران

بعد از طوفانهای ویران‌کننده‌ای که روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران را تاراند، یک زوج مطبوعاتی تصمیم گرفتند، عطای فعالیت مطبوعاتی را به لقایش ببخشند. این دو رفتند و در گوشه‌ای از شهر همیشه خاکستری تهران، جایی نزدیک چهارراه ولیعصر یک کافه راه انداختند. اما آنجا هم نتوانستند جنب و جوش درونی‌شان را سرکوب کنند. نام کافه را گذاشتند تیتر؛ کافه تیتر.

این زوج جوان برای کافه خود یک وبلاگ هم راه انداختند به آدرس www.titrcafe.blogspot.com. از همان شب اول فعالیت کافه بسیاری از اهالی فرهنگ در این کافه دور هم جمع شدند و هر بار بهانه‌ای برای خود تراشیدند.

خبر احتمال پلمپ شدن این کافه از سوی اداره اماکن، وب‌نویسان را شوک‌زده نکرد؛ نگران کرد. کسی شوکه نشد چون پیش از این سابقه داشته که این کافه را پلمپ کنند. نویسنده وبلاگ غرولند در اعتراض به این تصمیم اداره اماکن نوشته: مگر نه اینکه بخش اعظم روشنفکران نویسندگان و هنرمندان جهان کافه نشین بوده اند؟ آیا جز این است که در فرانسه میزی در یک کافه را که بکت روی آن می نشسته  به عنوان یک نماد و سنبل ارج می نهند ؟ مگر امثال هدایتها از پشت همین میز کافه ها برنخواسته اند؟ مگر کم راجع به فرهنگ کافه نشینی مطلب نگاشته شده است؟ پس چرا تیتر باید به بهانه های واهی تعطیل شود؟! 

همه می دانیم که بهانه های نهادهای ذی ربط برای تعطیلی این مکان واهی است و ذهنیت های بیمار دیگری مسبب این اقدام است.اگر نهادهای ذی ربط به مشتریانی چون احمد مسجد جامعی یونس شکر خواه سید فرید قاسمی مسعود ده نمکی و بسیاری دیگر به چشم معاندان نظام نگاه می کنند که باید فاتحه تلاوت کرد.دوستان بدانند که جای خالی تیتر به این زودی ها پر نخواهد شد و التیام این زخم به راحتی ممکن نیست.در وانفسای عقیم بودن محیط های فرهنگی دولتی و با توجه به استقبال قشر فرهنگی از کافه تیتر حذف این محیط فرهنگی مردمی و خصوصی به بهانه های واهی خلاف قانون و خلاف خواسته های مسئولین و مردم است.

حسین نوروزی هم در وبلاگ شخصی‌اش به اسم گاوخونی، نشان اعتراضی را طراحی کرده و از وب‌نویسان خواسته تا آن را در وبلاگها و وبسایتهای خودشان قرار دهند.

جالب اینجاست که علیرغم وجود احتمال بسیار زیاد پلمپ شدن کافه، در وبلاگ کافه تیتر برنامه بعدی نوشته شده. قرار است روز چهارشنبه 6 تیرماه، ساعت 6 بعد از ظهر کافه تیتر برای رونمایی جلد اول کتابشناسی و مقاله شناسی توصیفی موسیقی ایران میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی باشد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد