در صفحه نسل سوم دیروز روزنامه کیهان مطلبی در خصوص سایت اینترنی نمایشگاه کتاب و ادعاهای مدیرانش چاپ شد. نویسنده با تیتر "توهم فرهنگی از نوع اینترنتی!" ادعاهای مدیر روابط عمومی نمایشگاه کتاب را به چالش کشیده بود.
در این مطلب که در سایت اینترنتی روزنامه کیهان نیز قابل دسترسی است، آمده: آقا]ی[ مدیر روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه(...) گفته یک میلیون و 300 هزار نفر در عرض یک هفته (9تا 15اردیبهشت ماه) از سایت نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند. خب از آنجا که میرزا خودش حرفه ای اینترنت باز است و همه می دانند که اگر این تعداد مشتاق اینترنتی کتاب در کشور وجود داشت، کتاب سال ادبیات در نمایشگاه کمی(!) فروش داشت و غریبانه در یک گوشه به فروش نمی رسید! رفته سایت الکسا که آمار بازدید سایت ها را کاملا دقیق و مستند ارائه می دهد، نشانی اینترنتی نمایشگاه کتاب را داده است. خلاصه در همین هفته ای که آقای مدیر گفتند؛ با ضرب و زور 15 هزار نفر از سایت بازدید کرده اند. نکته اخلاقی اینکه مدیران محترم در هنگام ارائه بیلان حواسشان باشد که اینجا ایران است و سایت های فرهنگی هم گوگل و یاهو نیستند؛ لطفاً گنده خالی نبندید! حالا اصلا کاری نداریم که بخش جستجوی کتاب و اخبار آن لاین و... سایت، تعطیل بود! تازه بعد از پایان نمایشگاه مسوولان می گویند بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشتیم تلویزیون گزارش می دهد در یک هفته ششصد هزار نفر!! این داستان آمار هم در کشور ما برای خودش داستانی است!